Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 12. 01.

Habkarika

Klasszikus karácsonyi édesség, ami ehető karácsonyfadísznek is tökéletes. Remek felhasználási módja a maradék tojásfehérjéknek, amelyek a karácsonyi sütés-főzés során óhatatlanul keletkeznek.


Hozzávalók
  • 4 db tojásfehérje
  • 360 g porcukor
  • 80 ml víz
  • 1 mokkáskanál ecet
A vízből, ecetből és a porcukorból szirupot főzünk. Amikor már majdnem jó, habbá verjük a tojásfehérjéket. A forró cukorszirupot belecsorgatjuk a habba, közben addig verjük tovább, amíg a habverő nyoma meg nem látszik a habban.



Nyomózsákba szedjük a habot és egy sütőlapra karikákat nyomunk belőle. Alacsony hőfokon (60-70 fok) néhány órán át szárítjuk (nem sütjük!), vigyázva, hogy ne színeződjön el a habkarika.


Levegőtől elzárva tároljuk, különben magába szívja a levegő páratartalmát és megereszkedik.


Recept: desszert.eu

5 megjegyzés:

Ani írta...

Hát nem csúnya! Szép egyenletesek. Most a fehérjéről jut eszembe, te a macaronnál pihentetted előtte, és ha igen, mennyi ideig? Köszi

Palócprovence írta...

:) Nem, nem pihentettem. És szerintem nincs is rá szükség, hacsak nem közvetlenül a tyúk alól szedjük ki a tojást, de általában nem ez a jellemző.

Ani írta...

Pedig C&V szerint 5 napig pihentetni kell. Én sem értem minek? Pihen az már eleget, mire felnyitom. Még jó, hogy nem azt mondják, hogy 5 napig még a hűtőajtót se nyissuk ki, sőt csak zokniban közlekedjünk előtte, napközben Vivaldi, éjszaka meg Bach zenéljen nekik...

Aniko írta...

Koszi! Pont most keresgèlek habcsòk receptet!Jòk lettek!

Palócprovence írta...

Köszi! :)