Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 11. 23.

Nigella ünnepi lakomái

Nem titok, hogy nagy rajongója vagyok Nigellának. Így az elsők között rendeltem meg még megjelenése előtt a magyar kiadású Nigella ünnepi lakomái (eredetileg Feast) című könyvét, a Szukits Kiadó gondozásában jelent meg és csak náluk kapható. Tegnap már a kezemben foghattam.


A Feast 2004-ben jelent meg először, ennek ellenére még ma is aktuális, használható recepteket tartalmaz, bár azóta számos kötete jelent meg Nigellának, a legutolsó a Nigellissima. A Feastből sorozat is készült 2006-ban, a Tv Paprika is vetítette.

Nigellakedvelőknek remek karácsonyi ajándék lehet a Nigella ünnepi lakomái.

Számomra csöppnyi üröm az örömben, hogy itt is nyelvi lektor nélkül jelent meg a könyv (ahogyan mostanában szinte az összes kiadónál). Ahol először kinyílt a könyv, az első szó, amit megláttam és rögtön szemet szúrt: szekfűszeg, (szekfű – virág, szegfű – fűszer) A szakmai lektor azért észre vehette volna...


3 megjegyzés:

Mézeskalács írta...

Köszönöm! Megtaláltam a karácsonyi ajándékomat!!!:)

Palócprovence írta...

Örülök! :) Szerintem, kedvedre való lesz ez a könyv.

Anikó írta...

Én meg mérges vagyok, hogy megint a sekélyesség és igénytelenség, mint mostanában mindenütt, egy ilyen szép kiállítású könyvnél is - meg a többinél is - hogy fordulhat elő, hogy nem a megfelelő tudású emberek rakják össze, nem figyelnek oda. Nagyon bosszantó, de azért én is megveszem a könyvet, mert ezeket a receptjeit nagyon szerettem én is:-))))