Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2016. 09. 29.

Sült tarja egyszerűen


A lustaság fél egészség, már csak ezért is kedvelem a nem túlbonyolított ételeket. A sütőben sütött tarjával nincs túl sok dolgunk.


A hentessel vágassunk csontos tarjaszeleteket, fektessük kevés sok zsírral kikent tepsibe, sózzuk, fűszerezzük ízlés szerint, szórjuk meg hagymaszeletekkel, fedjük le és már mehet is a 200 fokra előmelegített sütőbe. Ez 5 perc munka, a többit a sütő végzi.


Hozzávalók
  • 6 szelet csontos tarja (1,5 kg)
  • 2 fej szeletelt vöröshagyma
  • sertészsír
  • bors
  • 3 gerezd reszelt fokhagyma
  • mexikói fűszerkeverék (vagy ízlés szerinti egyéb fűszer/fűszerkeverék)

Érdemes bőségesen használni a zsírt, mert egyrészt ebben fog párolódni a hús, másrészt hidegen, kenyérre kenve mennyei lesz.
Süssük a húst egy órán keresztül, majd ha még nem sült át teljesen, akkor 150 fokon még egy kicsit szükség szerint. Tetszés szerinti körettel vagy salátával tálaljuk. Mi tzatzikit ettünk hozzá.


6 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Én ezt annyira, de annyira megenném, de most az epémmel kínlódok, nem lehet. Olyan gusztusos a fotód!

Éva írta...

A sütés végén levetted a fóliát?

Palócprovence írta...

Holdgyöngy, köszönöm és jobbulást! :)

Palócprovence írta...

Éva, nem vettem le, úgy is megpirult. Látni fogod, kell-e vagy sem.

Anikó írta...

Egyetértek a poszttal, én is így gondolom :-)

Névtelen írta...

Hú de mosolygósan aranybarna! Az őszi hűvösben remek fogás. :)
Brigi