Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2016. 09. 23.

Halat hallal


Sok-sok évvel ezelőtt azt hittem, nem szeretem a tengeri halat. Ma már tudom, hogy a friss fogásból készült ételeket igenis szeretem, és ahol lehetőségem van rá, fogyasztom is őket. Akár halat hallal, mint Portugáliában.




A portugál konyha gerincét a halas fogások adják, ami nem meglepő az Atlanti-óceán partján.






Gyakori elkészítési mód a grillezés, általában párolt zöldséggel, salátával körítve.

Grillezett kardhal (Peixe espada grelhado)

Grillezett szardínia (Sardinha grelhada)

Grillezett lazac (Salmão grelhado)

Grillezett makréla (Cavala grelhada)

Grillezett garnéla (Camarão grelhado)

Krumplis tőkehalfalatka (Pastéis de Bacalhau)

Ezeket a fogásokat még a halkerülő lányom is szívesen fogyasztotta.


2 megjegyzés:

marta írta...

Szeretnélek már Téged is látni..szemtől-szembe..a lányod nagyon csini..<3

Palócprovence írta...

Köszönjük! :) Már sokszor láthattál engem is...