Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 29.

A gyönyörű arcbőr titka

Ezt a titkot szomszédasszonyomtól tanultam, akinek csodálatosan hamvas az arca, sehol egy ránc, pedig már hatvan felett jár. Nem igényel nagy beruházást csak rendszerességet. A titok: kamillás arcgőzölés.
Reggel és este is elvégzi, évtizedek óta napi rutinjának a része és élő példaként bizonyítja hatásosságát. 5-5 perc az egész, vagy annyi se. Csak a párolgó edény fölé hajlik addig, amíg gyöngyözni kezd a bőrén a gőz, majd hideg vízzel jól megpaskolja az arcát és nem is törli meg. Ennyi. Egy kis mini házi arcszauna kiegészítve a kamilla gyógyító erejével - fillérekért.

10 megjegyzés:

duende írta...

:-))

Valóban csodás hatása van. Van még egy plussz tippem: arckrémbe vagy szőlőmagolajba kevert igazi levendula illóolaj. Csodálatos bőrregeneráló. Égési sebekre is kiváló, már többször bizonyított! Se hólyag, se csúnya elváltozás nem marad a bőrön, és harmad annyi idő alatt gyógyul.

erős ildikó írta...

Köszönöm a tippeket!

Renata Kalman írta...

Olyan gyorsan írsz újabb bejegyzéseket, hogy mindig lemaradásban vagyok. :))
Még írtam egy régihez is, két lappal előrébb....

Palócprovence írta...

Milyen igazad van, Duende! Nagyon szeretem a levendulaolajat én is. Ha Pesten járok, mindig bemegyek a West-Endbe a L'occatine boltjába. Sajnos, csak nézelődni :( Vásárolni az Aromax olajait szoktam.

Palócprovence írta...

Próbáld ki őket, Napmátka! :)

Palócprovence írta...

Majd visszafogom magamat, Renáta! :)))

Renata Kalman írta...

Jaj, dehogy :)
nem úgy értettem!

Palócprovence írta...

Tudom! :)))

Névtelen írta...

Szia, azt hittem a te blogodon olvastam, de sehol nem találom a házi ajakápoló készítését. Ha nem nálad, akkor kinél láthattam a múlt héten. Segíts, kérlek!!!

Palócprovence írta...

Szerintem Vattacukornál:
http://fruzska-vattacukor.blogspot.com/2009/01/ajak-apolo-hazilag.html
:)))