Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 11.

Gyorsan valamit levelestésztából

Nagy barátja vagyok a leveles tésztának, mindig akad a hűtőmben. Na, nem házilag készült (bár egyáltalán nem bonyolult az elkészítése, de igencsak időigényes) és nem is fagyasztott. Nekem a Tante Fanny friss levelestésztája vált be a legjobban, ezt még nyújtani sem kell. Készülhet belőle édes sütemény vagy sós. Nálam leginkább sós, a töltelék pedig ami éppen a hűtőben akad. Leggyakrabban mini mozzarella, paradicsom, olajbogyó, ezek általában vannak itthon.



Muffintepsiben szoktam megsütni, ehhez a tésztát egy bögrével kiszaggatom és máris mehet a mélyedésekbe. Lehetőleg kerüljük az előre magozott olajbogyót, szörnyű íze van szerintem. Egy kés lapja vagy a szaggatóként használt bögre talpának segítségével pillanatok alatt ki lehet magozni: kicsit megdögönyözzük a bogyókat - feszültséglevezetésnek sem utolsó - és máris kiszedhetjük a magokat. Az én kedvencem a D'Amico sóban tartósított fekete olivája.
Koktélparadicsommal a legmutatósabb, de másmilyen is jó.
Néha megcsöpögtetem fokhagymás olivaolajjal is.

A legjobb az egészben, hogy sütéssel együtt is 15 perc alatt készen is van. Persze első lépés a sütő bekapcsolása legyen, 200 fokra beállítva. A sütésre 8-10 perc elég, sütőtől függően.

6 megjegyzés:

PALETTAAGO írta...

Nagyon mutatos a fenykep szerint ez a levelestesztabol keszult finomsag...es roppant valtozatossagot lehet kihozni belole egy kis fantaziaval...koszonom,azt hiszem hogy mikor jon a fiam ,meglepem egy ilyen gyors etellel...ugyanis annyit van uton,hogy nem is tudni pontosan ,hogy miokorra van itt.Ezert gondolom en praktikusnak!

Palócprovence írta...

Tényleg praktikus és nagyon változatos! Csak az ízlés és fantázia szab határt neki, bármilyen töltelékkel elkészíthető, akár édessel is. És szerintem, finom is!

Névtelen írta...

Szia!
Nézz be hozzám! :)))
üdv
Bea

duende írta...

Nagyon gusztusos!
Imádom az olajbogyót, rengeteget eszem belőle.
Ez tényleg igazi jó kis vendégváró étek!
És olyan "provance"-os! :-)

Palócprovence írta...

Szia Fekete Bodza! Mindig benézek Hozzád!
Most miért is? Biztos valami elkerülte a figyelmemet!

Palócprovence írta...

Köszönöm Duende! Most, hogy így mondod, tényleg a mediterrán vidéket idézi.