Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 03.

Virsli pongyolában

Bár a képeket elnézve inkább nagykabátnak tűnik. Így vagy úgy, mindenképpen jó ötlet a virslit bebugyolálni valamibe és megsütni. Ez a valami lehet baconszalonna, levelestészta, de akár kenyértészta is.
Szilveszterkor elmaradt nálunk a virslifőzés, így tegnap sütöttem meg a virsliket Nigella sajtos tésztájába csavarva.

Hozzávalók
  • 1 csomag füstli (10 db)
  • 38 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 3 dkg reszelt sajt
  • 2,5 dl zsíros tej
  • 1 tojás + 1 a tetejére
  • 3 evőkanál olaj
Természetesen másfajta virslit is választhatunk, de mindenképpen olyat, ami nem pukkad szét sütés közben. A sütőporral bánjunk csínján, különben kirepedezhet a tésztánk. Ettől még finom, de csúnya lesz. Zsíros tej helyett használhatunk 2 dl normál tejet + 0,5 dl tejszínt.

A hozzávalókat összegyúrtam és ujjnyi vastagra nyújtottam, 10 téglalapra felvágtam, belecsavartam a virsliket. Sütőlapra sorakoztattam őket és megkentem a kicsit felvert, megsózott tojással.


Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 12 perc alatt sültek meg. Nem túl forrón tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: