Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 08. 11.

Aszalt szilvával töltött hús

Lányom nagy kedvence az aszalt szilvával töltöt hús - barátnője nővérétől tanulta a receptet. Készülhet csirkemellből vagy pulykamellből, én általában rövidkarajból csinálom.



Hozzávalók
  • 8 szelet csont nélküli rövidkaraj (vagy csirkemell)
  • 1 csomag magozott aszalt szilva (20 dkg-os)
  • 1 csomag szeletelt bacon (50 dkg-os)
  • őrölt fahéj
A karajt alaposan kiklopfolom, megsózom és az egymás mellé tett szalonnaszeletekre teszem, majd az egyik keskenyebb végére kerülnek az aszalt szilvák -  ez utóbbiakat megszórom egy pici fahéjjal.



A szilvás végétől kezdve szorosan feltekerem és kicsit kiolajozott tepsibe vagy tűzálló tálba rakosgatom. Akár meg is tűzhetjük a tekercseket, de nem nyílnak szét, ha a hajtott szél alulra kerül.



Sütőben vagy a tűzhelyen is megsüthető. Először körülpirítom őket az olajon, majd  1/2 pohár vizet öntök alájuk (ez csirkemellnél elmaradhat) és letakarva kezdem el sütni a tekercseket. A végén takarás nélkül fejezem be a sütést.


Jó vendégváró, hidegen talán még finomabb, mint melegen és felszeletelve is mutatós.

2 megjegyzés:

Bodzás Vendégház írta...

Én is nagyon kedvelem a hústekercseket, érdemes lesz kipróbálni ezt a receptet.

Muffin...♥ írta...

nagyon jól nézz ki,... egyszerű és nagyszerű...szeretjük:)