Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 06. 03.

Falusi húspástétom

Tulajdonképpen bármilyen húsból (vagy keverékükből) elkészíthető, én most csak disznóhúst használtam és picit átalakítottam Joanne Harris receptjét. Hidegen szépen szeletelhető és akár egy hétig is eláll a hűtőben, feltéve, ha éppen nem fogy el jóval korábban.



Hozzávalók
  • 50 dkg darált sertéshús
  • 30 dkg felkockázott sovány sertéshús
  • 2 tojás
  • 25 dkg felkockázott bacon
  • 10 dkg szeletelt bacon
  • néhány szál újhagyma finomra vágva
  • 1 ujjnyi hosszú rozmaringhajtás levelei apróra vágva
  • 3-4 szál kakukkfű levelei
  • 1 teáskanál csilipehely - elhagyható
  • bors
A szeletelt bacon kivételével a hozzávalókat dolgozzuk össze, a masszát tegyük egy zsiradékkal kikent hosszúkás tűzálló formába. Borítsuk be a szalonnaszeletekkel, majd 160 fokon süssük 1,5 órán át.

Én a préseléses procedúrát elhagytam, egyszerűen csak hűlni hagytam egy kicsit a formában, majd tálra borítottam. Melegen sem rossz, de lehűtve, másnapra az igazi.

Nincsenek megjegyzések: