Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 31.

Káposztás csiga

Nana kutyánk minden nap kiköveteli a sétát, csak az eső térítheti el ettől. Bár nyáron szívesen búvárkodik a sekély vízben kavicsokat keresve a meder alján, de a felülről jövő vizet nem kedveli, legyen az égi áldás vagy a zuhany.


Mostanában sokszor kényszerülünk itthon maradni, de ha el is tudunk menni, hazaérve jól esik valami meleg falat. Erre tökéletesen megfelel a káposztás csiga.

A káposztás csiga készítésének expressz változata, ha leveles tésztából készítjük és a mélyhűtőnkben van egy adag pirított káposzta. Az én fagyasztómban általában akad, mert szeretem, mindegy, hogy tésztán, palacsinta- vagy lángostésztába keverve.
Nekem azonban a kelt tésztából készült csiga az igazi.

Hozzávalók

a kelttésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 1/2 csomag szárított élesztő
  • 1 kiskanál só
  • csipetnyi cukor
  • 5 dkg vaj vagy margarin
  • 2-3 dl víz
a pirított káposztához
  • 1 kg reszelt káposzta
  • 3-4 evőkanál olaj

  • őrölt bors
Szokásos módon bedagasztom a tésztát és megkelesztem. Közben a káposztát megpárolom és lepirítom. Ujjnyi vastagra nyújtom a megkelt tésztát, rákenem a pirított káposztát és feltekerem, mint a bejglit. Felszeletelem körülbelül kétujjnyi szélességben, sütőlapra téve még egy kicsit kelesztem.



Előmelegített sütőben 200 fokon megsütöm. Még langyosan az igazi!

5 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Most az jutott eszembe, hogy savanyú káposztával is jó lehet ez a tekercs, nem? Valami hasonlót mindenképp sütök az egyik nap.
Csodaszépek a téli képeid (is)!

duende írta...

Nagyon szépek a téli képek!
Hát igen. Valahol azt hallottam, hogy az embernek minden nap le kell vinnie megsétáltatni a kutyát. Akkor is, ha nincs is kutyája! :)

Egyébként a káposztás lángos nagy kedvencem!

Palócprovence írta...

Napmátka, Duende, köszönöm szépen! :) Jó témáról még én is tudok elég jó képet csinálni.

Savanyú káposztával még nem próbáltam, de nem lehet rossz, egyébként is szeretem a savanyú káposztát is.

erős ildikó írta...

Kedves Palócprovence!
Képzeld, ma már megcsináltam a savanyú káposztás tekercseket. Picit más a tészta (de ez is kelt), és a savanyú káposztához egy kis olajat és pirosparikát tettem, úgy sült.
Ma vagy holnap posztolom majd. Köszi a nagyszerű ötletet!

Palócprovence írta...

De jó! Várom a posztot! :)