Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2008. 12. 18.

Cukrozott narancshéj

A fagyasztóm dugig volt már narancshéjjal, nem halogathattam tovább a cukrozott narancshéj készítését. Régebben a hagyományos 3 nap áztatás, 3 nap főzés módszerét alkalmaztam, nem is gyakran szántam rá magam a macerára. Amióta Stahl Judit Végre otthon! című könyvében olvastam az alábbi módszert, azóta mindig így csinálom. Bár az ötlet - gondolom - nem tőle származik, hiszen Mary Hooper Édességek kicsiny boltja című regényében szinte szó szerint ez a recept olvasható.

Tehát a hozzávalók
  • narancshéj
  • 50 dkg cukor + a hempergetéshez
  • víz
A felcsíkozott és fehér részétől megtisztított narancshéjakat annyi vízbe tesszük egy lábasba , amennyi bőven ellepi. Felforraljuk, pár percig főzzük, majd leszűrjük. Újabb víz, újabb forralás, szűrés - összesen négyszer.
Az így előkészített narancshéjakat 0,5 liter vízből és 50 dkg cukorból készült szirupba tesszük és 1 órát főzzük benne. Alaposan lecsöpögtetjük és beleforgatjuk kristálycukorba. Néhány óra alatt megszárad és akkor már csomagolható.


Ajándékba is adható, de sok sütemény hozzávalója is. Vigyázat, függőséget okoz!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jajjdejó, hogy beírtad, nekem az a három napos kutyulós nem sikerült!

köszi!
B

Palócprovence írta...

:)))
Ezt feltétlenül próbáld ki!

Palócprovence írta...

Kedves Judit! Itt köszönöm meg kedves soraidat - véletlenül kitöröltem az e-mailedet.

mobilgeke írta...

Remek, pont egy ilyen egyszerű, nagyszerű leírást kerestem. Első próbálkozásomhoz nagy segítség! Köszi! :-)