Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 10. 12.

Moldáviai túrótorta




Hozzávalók

a tésztához:

a krémhez:
  • 50 dkg túró
  • 4 tojássárgája
  • 12 dkg porcukor
  • 1 kk vaníliakivonat
  • 1 dkg zselatin
  • 0,5 dl tej
  • 2 dl tejszín habbá verve
  • néhány evőkanál sárgabaracklekvár
  • 25 dkg lecsepegtetett barackbefőtt felkockázva

a tetejére:
  • porcukor


Lajos Mari receptjét egy kicsit leegyszerűsítettem és az összetevőkön is változtattam egy picit.
A tésztaféléket készen is megvehetjük, ez nagymértékben leegyszerűsíti a folyamatot, de akár előző nap is megsüthetjük őket (én is ezt tettem).

A kapcsos tortaforma aljára kerül a megsütött linzertészta, amit kenjünk meg baracklekvárral. Szórjuk a tetejére a felkockázott barackbefőttet.



A krémhez törjük át a túrót, keverjük ki a cukorral, a tojássárgákkal, vaníliával. Adjuk hozzá a tejben felolvasztott és kihűtött zselatint, majd a habbá vert tejszínt is. A krémet simítsuk a befőttre.



Fedjük le a piskótalappal.


 Letakarva tegyük a tortát néhány órára a hűtőbe. Porcukorral megszórva tálaljuk.

Tipp:

Nincsenek megjegyzések: