Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 10. 03.

Hugh gombalevese

Amióta láttam a River Cottage egyik adásában Hugh Fearnley-Whittingstall gombalevesét, azóta terveztem az elkészítését. Most végre sor került rá. Az arányok lehet, hogy nem pontosan ezek voltak, de végülis az ötlet a lényeg...



Hozzávalók
  • 50 dkg gomba
  • 5 dl tej
  • 5 dl hús- vagy zöldségleves
  • 1 dl tejszín 
  • bors
  • kakukkfű
  • 2 evőkanál olívaolaj
A gombákat szárazon törölgessük le alaposan, törjük ki a tönkjüket és (most kivételesen) hámozzuk is meg őket. A gombahéjat valamint a szárakat öntsük fel a tejjel, főzzük 30 percig. Kicsit hűtsük, majd turmixoljuk össze. Fűszerezzük. Adjuk hozzá a levest (krémleves állaga legyen).


Az olajon pirítsuk meg a felszeletelt gombafejeket (egy kis fűszerezés itt sem árt) - ez lesz a levesbetét. 


Forrósítsuk meg a levest, keverjük el benne a tejszínt és a sült gomba feltéttel tálaljuk. 







Nincsenek megjegyzések: