Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 03. 26.

Húsvéti dekoráció?!

Őszintén szólva, kicsit megrekedt a húsvéti dekoráció - valahol karácsony tájékán.


Mentségemül szolgálhat, hogy legfeljebb a sarki nyulat lehetne ide csalogatni, a Börzsöny még hó alatt, a keret pedig ismét nagy hópaplan borítja. Bár 1988. áprilisában is hógolyóztam húsvétkor...

4 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Karácsonykor sem volt ennyi hó!!

Zsuzsa írta...

Egy nyuszifül a hó alatt...
gondolkodik: a tél maradt,
vagy eltévesztettem a napot?
Esetleg a Télapó vagyok?
Gyorsan futás, le a patakra -
szokott ábrázatomat mutatja;
akkor hát mi a baj, nincs
tavasz - tán ellopta a
róka, a ravasz?
Nem tudják, hogy most
én jövök sítalpakon a hegy
mögött? A sok-sok fenyő bólogat.
Én tudom jól a dolgomat,
kosárkámban hímes tojás,
a butykosban meg áldomás,
locsold meg hát a torkodat,
üzenj a télnek most hadat:
s hogy elűzzük a hideget,
kívánok boldog ünnepet!

Békés, csendes ünnepet kívánok!

Palócprovence írta...

Minyon, tényleg nem volt ennyi hó karácsonykor! :( Szeretem a havat, de már elegem van belőle...

Palócprovence írta...

Zsuzsa, :))
Békés ünnepeket!