Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 10. 17.

Az elfelejtett gyömbér, avagy a házilagos gyömbértermesztés rejtelmei

Még májusban történt, hogy egy ráncosra aszalódott gyömbérgumót (Zingiber officinale) földbe dugtam a kertben (reménykedve, hogy kihajt), és ugyanazzal a lendülettel el is feledkeztem róla. Csak néhány napja jutott eszembe, amikor megtaláltam a muskátlik kiásása közben.


Bár nem termett kereskedelmi mennyiségű gumóm, de harsogóan frissek és illatosak, össze sem lehet hasonlítani a bolti avitt példányokkal. 


Mindenkinek csak ajánlani tudom a gyömbér házi termesztését, amihez még kert sem kell, csak egy méretes cserép. Az Édenkert oldalán hasznos tanácsokat olvashatunk a kivitelezésről (legközelebb majd én is így csinálom).




3 megjegyzés:

Eszter/SubRosa írta...

Kapóra jött a bejegyzésed, köszönöm! Én a múlt héten vettem meg egy darabot amiatt, mert már szép kis hajtás volt rajta. El is ültetem a belinkelt cikk tanácsai szerint.

Palócprovence írta...

Kíváncsi vagyok a végeredményre! :)

Zzev írta...

Jó lenne ilyennek kísérletezni csak másik felem allergiás rá. Ezért aztán elmard.