Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 10. 13.

IKEA hack: Háromból egyet

A fényszegény hónapokban mesterséges fényből sosem elég, így mindig jól jön még egy lámpa. Adott volt:
  • egy IKEA asztali lámpatest ernyő nélkül
  • egy IKEA függő lámpaernyő
  • egy régi függő petróleumlámpa búrája.
Ezekből született az új lámpa.


Megrögzött gyűjtögető vagyok, csak a végső esetben dobok ki valamit (igencsak próbára téve ezzel életem párja türelmét). Így akadt elfekvőben egy ernyő nélküli lámpatest, amire a függő lámpaernyő nem való (egyébként sem engedi át a fényt – ezért nem volt használatban).


A kilógó izzó takarására viszont tökéletesen megfelelő a függő petróleumlámpa megmaradt üvege. A végeredmény egy „öszvér” lámpa, de én szeretem.


2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól kitaláltad , nekem nagyon tetszik! A régi dolgokkal én is így vagyok sajnálom kidobni, mert hátha jó lesz valamihez?:)

Palócprovence írta...

Köszönöm! :)