Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 02. 12.

Krémleves vöröslencséből


A vöröslencse (Lens esculenta) kedvelt alapanyaga számos konyhának és nálunk is egyre több helyen kapható. Nem kell beáztatni és nagyon hamar megpuhul. Sajnos, szép vörös színét főzés közben elveszíti.
A megmosott lencsét húslevesben főztem meg, így külön már nem ízesítettem, leszámítva egy csipetnyi kurkumát és pirospaprikát. Sűrítést nem igényel, a szétfővő lencse kellőképpen besűríti. Olajban pirított bagettkocka illik hozzá.

10 megjegyzés:

m.k. írta...

hiányoznak az új bejegyzéseid

Katalin írta...

KÉRLEK JELENTKEZZ,
HA CSAK ANNYIT IS, HOGY NEM AKARSZ JELENTKEZNI
VAGY VALAMIT

m.k. írta...

örülök, hogy Katalin személyében akad még valaki, aki hangot ad annak, hogy az új bejegyzések hiányoznak. Olvasóban nincs hiány, hisz tegnap délután a Palócprovence blognak 13 látogatója volt, pillanatnyilag 5.

Turák Kinga írta...

én mindennap benézek, és bízok abban, h már nem a lencseleves lesz az első bejegyzés, de hát sajna... majd csak előbukkan vhonnét! Remélem!!! :)

Katalin írta...

félelmetes azért, hog nem tudjuk az elérhetőségét
lehet Indiában maradt?

m.k. írta...

nem tudom. lehet, hogy Indiába nem 1-2 hétre megy az ember. vagy pedig elege lett a blogból és abbahagyta. ami nagy kár lenne

Névtelen írta...

Én is hiányolom!!!

Gina

Ritmus írta...

És én is!!!

sz.marika írta...

Meg én is...!!!

Névtelen írta...

Meg még én is!!!