Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 02. 01.

Minden napra egy leves: Csirkeleves

Mi mással is kezdhetném a sort, mint a csirkelevessel?! Nem csak azért, mert szeretem, de azért is, mert sok leves kiindulási pontja lehet: én ugyanis nem szoktam külön alaplevet főzni (és szerintem egy átlagos háztartásban nincs is erre szükség), hanem csirkelevest használok.


Hozzávalók
  • 1 kg csirkeszárny (esetleg aprólék)
  • 3 fehérrépa + zöldje
  • 4-5 sárgarépa
  • 1 vöröshagyma
  • 1 karalábé
  • 1 kicsi zellergumó
  • néhány apró krumpli
  • néhány levél kelkáposzta
  • körömnyi gyömbér
  • 2-3 szem szegfűszeg
  • néhány szem szegfűbors
  • 1-2 egész gerezd fokhagyma
  • a tálaláshoz: levesbetét és erős paprika ízlés szerint
A csirkeszárnyakat annyi hideg vízbe teszem fel főni, ami bőven ellepi. A keletkező habot folyamatosan leszedem, majd beleteszem a feldarabolt zöldségeket, fűszerezem. A hagymát egészben hagyom és beleszúrom a szegfűszeget is. 1,5-2 órát főzöm, majd kiszedem a szárnyakat és a zöldségeket. A levest kicsit állni hagyom, hogy leülepedjen és átszűröm egy másik edénybe.


Én sok zöldséggel szeretem, tészta nélkül, de bármilyen levesbetéttel tálalható. A főtt húst beletehetjük a levesbe is vagy utána valamilyen mártással is ehetjük.
Érdemes egyszerre nagyobb adagot főzni és a levet adagokban lefagyasztani, így mindig kéznél lesz alaplé helyett.

Nincsenek megjegyzések: