Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 02. 02.

Minden napra egy leves: Brokkolileves

Máris itt a lehetőség a csirkeleves maradékának felhasználására. Természetesen készíthetjük zöldséglevessel vagy szegény ember módjára vízzel, de azért  csirkelevessel az igazi.


Hozzávalók

  • 50 dkg brokkoli
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 liter leszűrt csirkeleves
  • 1 dl tejszín
  • szerecsendió
  • egy maréknyi szeletelt mandula
Az olajon megpárolom a finomra vágott hagymát, rádobom a meghámozott és felszeletelt brokkoliszárakat. Kevés levest ráöntve fedő alatt párolom, majd beleteszem a brokkolirózsákat is. Fűszerezem, felöntöm a maradék levessel és a brokkoli puhulásáig főzöm. Néhány brokkolirózsát kiveszek és félreteszek a tálaláshoz, a levest pedig  a tejszínnel együtt pürésítem. A mandulát zsiradék nélkül aranyszínűre pirítom (vigyázok, hogy ne égjen meg) és tálaláskor a levesre szórom.

6 megjegyzés:

Dóri írta...

Szia!
Légy kedves, nézz be hozzám, nálam is vár valami. :)

Unknown írta...

Kicsit másképp készítem, de hát ettől szép a konyhaművészet!

Palócprovence írta...

Dóri, köszönöm szépen! :)

Palócprovence írta...

Péter, így igaz! :) Sőt, én is mindig másképp készítem...

Panna írta...

Az egyik kedvenc levesem! Bár én sem teljesen így készítem, de attól még biztosan nagyon finom ez is!

4Gyerek írta...

nahát, legközelebb mandulás tálalást is kipróbálom