Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 02. 03.

Minden napra egy leves: Fahéjas sárgarépaleves

A közel-keleti ételeket kedvelőknek nem kell bemutatnom Claudia Rodent, ennek a török levesnek a receptje is egyik könyvéből -  The New Book of Middle Eastern food - való.


Hozzávalók

  • 50 dkg sárgarépa
  • 1 liter leszűrt csirkeleves
  • 1,5 dl tej
  • 2 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • bors
1 evőkanál vajon a felkarikázott sárgarépát kicsit pirítottam, fűszereztem, majd a levessel felöntve fedő alatt teljesen puhára főztem. A másik kanálnyi vajon megfuttattam a lisztet, felöntöttem a tejjel és ezzel sűrítettem a levest.

1-2 tojássárgájával is gazdagíthatjuk vagy ízlés szerint pürésíthetjük krémlevesnek.

1 megjegyzés:

4Gyerek írta...

Ez nekem nagyon tetszik. Holnap ki is próbáljuk (s akkor beszámolok), lévén Elsőszülött a téli szünidejét nagyszülőknél tölti, ő pedig csak a friss sárgarépa rajongója, megfőve már csak piszkálja az ételt.