Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 05. 21.

Én kis kertet kerteltem...

A Természet nem lelkesedik az  ötletemért, hogy 15 év után át akarom venni az irányítást, így csak apránként tudok egy-egy kis földterületet visszaszerezni tőle. A marina után egy kis zöldségágyást alakítottam ki. 


Aprócska mérete miatt állandó élcelődés tárgya kis családom körében, leggyakrabban "homokozóként" emlegetik. 


Persze a kis hely nem akadályoz meg abban, hogy rengeteg növényt zsúfoljak össze benne. Ezen a 80 centiméteren 7 sorban 6 faj (csillagfű, tépősaláta, 3 sor zöldhagyma, rukkola és kapor sárgarépával vegyesen) található. A dolog remekül működik, folyamatosan szedhető a salátánakvaló.


A másik oldalon már virágzik a lóbab, na és a hangyapásztorok munkája is megfigyelhető.


A paradicsom a krumplival


és a cukkinivel osztozkodik a helyen,


a spárgatök pedig a futó virágbabbal és sarkantyúkával. 



9 megjegyzés:

Monika írta...

Nagyon -nagyon tetszik a kerted!!!!!Én a rossz talajtól hódítom vissza a termő zöldségest,magaságyással.

Palócprovence írta...

Köszönöm! :) Én is tervezem néhány magaságyás kialakítását ősszel.

Bodzás Vendégház írta...

Klassz kis zöldségágyás! Tervezgetem, hogy a fólia mellé valami hasonlót kialakítsak. Bár nem tudom, a tyúkoktól hogyan védjem a salinak valót:))?

Palócprovence írta...

Csirkedrót? Bár ez eléggé macerássá tenné a dolgot. :)

gionetta írta...

Nagyon szép kis kerted van! Én anyósom vérágainak gyökereitől próbálom 3 év óta visszahódítani a kertet. Van ahol már egész jól haladok. És nekem is van krumpli a paradicsom között. No nem akarattal, hanem tavaly ott volt a helye és a maradék kikelt. :-))

Paat írta...

Remek kis kert! Én is mindig bujára pakolom, de legalább nem száradnak ki könnyen és védi egymást, főleg, ha jó társnövények! 10 éve kezdtünk irtani egy örökölt dzsungelt, konkrétan biomassza-téglatest volt a kert, a határokon a szomszédok és az önkormányzat által vágva, kb 5 méter magasan. Hetek alatt lett ösvény, pedig a két végéből 6-an indultunk. Szóval a darabról darabra szuperül működik, csak kitartás!:))

Palócprovence írta...

Gionetta, köszönöm! Igen, a paradicsom nem ismer korlátokat :)

Palócprovence írta...

Paat, köszi! :)

Névtelen írta...

Tökéletes kertecske,és minden a fogam alá való lenne, amit termelsz, jó ízlésed van, na de ezt tudjuk már.....