Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 10. 12.

Kókuszos csemege

Nem tudom, hogy máshol hogyan van ez, de nálunk - különösen a sütemények terén - vannak időszakos kedvencek, amelyek egy időben gyakran készülnek, majd hosszú időre megfeledkezünk róluk. Ilyen ez a kókuszos csemege is, ami sógornőm receptje alapján készül.


Hozzávalók

a tésztához:
  • 28 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 25 dkg porcukor
  • 3 evőkanál méz
  • 2 dl tej
  • 3 dkg vaj
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kiskanál vaníliakivonat (vagy 1 csomag vaníliás cukor)
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
a mázhoz:
  • 22 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 4 dkg kakaó
  • 4 evőkanál rum
  • 10 evőkanál tej
a hempergetéshez:
  • 1 csomag kókuszreszelék
A vajat, tojást és a porcukrot habosra keverem, belekeverem a mézet, vaníliakivonatot, citromlevet és a citrom reszelt héját, majd a sütőporral elkevert lisztet. Közepes méretű tepsibe öntöm és 1 órán át pihentetem. Előmelegített sütőben 180 fokon tűpróbáig sütöm.

Amíg hűl a megsült tészta, addig elkészítem a mázat. A megolvasztott vajhoz keverem a többi hozzávalót is és ebbe mártogatom a felkockázott tésztát. Legegyszerűbb, ha villát szúrok bele és úgy mártogatom a mázba, hogy a villával megszúrt oldala nem kerül bele (ez lesz majd a süti talprésze). Rögtön megforgatom a kókuszreszelékben. Amennyiben a máz menet közben dermedni kezdene, akkor újra megmelegítem egy kicsit.

Régebben a lagzikon gyakori sütemény volt, hiszen előre elkészíthető, sőt, kifejezetten jót tesz neki, ha áll egy kicsit.

10 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Nálunk nem múlt el nélküle karácsony :-) Nagyon szeretem.

Limara írta...

Ezer éve nem készítettem, pedig nagyon szeretem! :))

Palócprovence írta...

Viki, hamarosan itt a karácsony! :)

Palócprovence írta...

Limara, lehet, hogy itt az ideje! :)

Messzenéző Minyon írta...

Imádom!! Ez egyik kedvenc sütim.

Jade írta...

O, de megkostolnam, olyan regen ettem mar ilyet! Tinedzserkoromban, mikor elkezdtem a sutest, az elso receptek kozott szerepelt, talan ezert maradt olyan kedves szamomra...

erős ildikó írta...

Én is szeretem , és nagyon régen ettem, pedig nálunk is kedvenc volt. Jó, hogy eszembe juttattad!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy más is szereti! :)

CsacskaMacska írta...

Szia! Nagyon megtettszett a recepted, neki is ugrottam, nagyon nagyon kezdő háziasszonyként:-) A tészta összeállítása könnyen ment, de szerintem valami kis folyadék kimaradhatott a receptedből, mert elég bután nézett rám a tálkából vagyis ilyen kis gombócokat produkáltam :-)Első gondoloatom az volt, hogy biztosan rossz volt a rorrendem, megy a kukába, de aztán gondoltam megnézek egy hasonló receptet, és ott találtam meg a hiányzó alkatrészt:-) A recept egyébként szuper, jó benézni hozzád, és remélem hogy nem sértettelek meg:-) Köszönöm, Vera

Palócprovence írta...

Hű, de jó, hogy szóltál! Köszi! Tényleg kimaradt a hozzávalók felsorolásából a tej. Bocsi! :))