Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 10. 03.

Cukorba zárt illatok - rozmaringos cukor

Barátnőmtől kaptam egy szép rozmaringágat. Mit ágat! Szinte egy egész bokor volt. Felhasználásig azzal a nem titkolt reménnyel tettem vízbe, hogy gyökeret fog ereszteni. Így is lett. Már csak cserépbe kell ültetni, bízva benne, hogy áttelel. Régóta szemezek egy recepttel, amihez rozmaringos cukor kellene, így nem haboztam, a felesleges ágvégek cukorban végezték.


Hozzávalók
  • finomszemű kristálycukor
  • rozmaringágacskák
A rozmaringágakat egy zárható üvegbe tettem és felöntöttem cukorral. A cukor hamarosan átveszi a rozmaring aromáját.

13 megjegyzés:

Monika írta...

Nagyon érdekes!!!!És mit csinálsz utána a rozmaringos cukorral???

Palócprovence írta...

Tervem szerint egy rozmaringos süteménybe kerül.

Monika írta...

Aha!!!!!:)Köszi!

Babi néni írta...

És amikor már rendesen megbokrosodott, akkor milyen jó ajándékozni a fiait. :o) Az enyémről évente 20 rozmaringfi kerül ki. :o)

szepyke írta...

Ugye, édességbe kell belőle? Édességbe rozmaring? Izgalmasan hangzik!

Vegavarázs írta...

Izgatottan várom azt a receptet! Ja, és gyönyörűek a képek!

Rossamela írta...

Gyönyörű az a csupor!

Rozmaring édességbe is nagyon finom, épp a VKF!-re sütöttem a múlt héten kelt szőlős lepényt, az is rozmaringos volt. (Igaz, a cukrot én kihagytam belőle, nekem elég édes volt csak a szőlő is.)

Renata Kalman írta...

A Tőled megszokott különlegességek...:)

hoztam valamit Neked:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/10/blogger-oscar-dij.html

Palócprovence írta...

Altair, az már szép méretes bokor lehet! :)

Palócprovence írta...

Szepyke, igen! :)

Palócprovence írta...

Vegavarázs, köszi! :)

Palócprovence írta...

Rossamela, köszönöm! Igen, olvastam. :)

Palócprovence írta...

Renata, :)), köszönöm szépen! :)