Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 10. 21.

Calzone avagy a töltött pizza

A nadrágszárba (mert ezt jelenti magyarul a calzone) sós, de akár édes töltelék is kerülhet. Tulajdonképpen nem más, mint egy félbehajtott pizza. Nagy előnye, hogy könnyen szállítható és akár útközben is lehet enni.



Hozzávalók 4 nagyobb vagy 8 kisebb calzonehoz
Elkészítem a pizzatésztát és duplájára kelesztem. A bacont felkockázom, kiolvasztom és leszűröm a zsírjából. A mozzarellát is felkockázom, az aszalt paradicsomot kiszedem az olajból.
A megkelt tésztát attól függően, hogy mekkora calzonekat akarok készíteni, 4 vagy 8 egyenlő részre osztom és kerek lapokká nyújtom. Az egyik felükön elosztom a tölteléket, de előtte megkenem a paradicsomszósszal.


Ráhajtom a töltelékre a tészta másik felét, szorosan lenyomkodom a szélét (akár villával is rá lehet segíteni), hogy ne nyíljon ki sütés közben. Előmelegített, forró sütőben aranybarnára sütöm valamennyit. Azon melegében tálalom, de langyosan, sőt, hidegen is finom.


A töltelék tetszés szerint variálható, lehet húsos, zöldséges, bármilyen.

13 megjegyzés:

Limara írta...

Én nagy rajongója vagyok a calzonénak, ez is mennyei lehet! :))

mandy tarragon írta...

én is nagyon szeretem :) Próbáld ki egyszer tejfölös alap + maradék sült csirke + lilahagyma + füstöltsajt összeállítást, nagyon finom :)

Lívia írta...

De jól néz ki! Egyik nap focacciat sütöttem életemben először, és meglepődtem, hogy ezek szerint pizzát is tudok már sütni, merthogy ugyanaz a tésztája. Hétvégén calzonet sütök, köszönöm az ötletet!

Palócprovence írta...

Limara, az volt! :)

Palócprovence írta...

Mandy, nagyon jól hangzik! :)

Palócprovence írta...

Sofia, szerintem nem fogsz csalódni! :)

Andi írta...

óóó ez az egyik kedvencem. De jó, hogy közzétetted.
köszönjük!

erős ildikó írta...

Én még nem csináltam. Csodaszép lett! Szívesen enném akár most rögtön:)

Hedvig írta...

Köszi az ötletet, családi bulira kb. dupla adagból sütöttünk és nagyon finom lett! Tejfölös-csirkemájas és sonkás-kukoricás-krémsajtos verzió készült.

Palócprovence írta...

Napmátka, köszönöm! :)

Palócprovence írta...

Hédi, örülök, hogy tetszett az ötlet! Nagyon jó kis verziók születtek! :)

Nadine írta...

És ha nincs aszalt paradicsomom? Mivel helyettesíthetem?

Palócprovence írta...

Nadine, amivel csak akarod!