Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 10. 26.

Darabolt töltött csirke

Töltött csirkét terveztem a hétvégére, azonban igen méretes volt a csirke, amit venni tudtam. A tervemről azért nem mondtam le, csak némileg módosítottam rajta. Feldaraboltam a jószágot.



A csirke mellén és hátán felvágtam a bőrt és óvatosan lehúztam egészen a combokig, majd a combokkal együtt vágtam le. Fogvájóval összetűztem és így méretes tölthető "zsákokat" kaptam, amiben benne lapult a comb is. A mellet kifiléztem, felszeleteltem és baconszalonna szeletekre fektettem. Erre került a töltelék.



Hozzávalók a töltelékhez
  • 3 szelet szikkadt kenyér
  • kevés tej
  • 3 kemény tojás
  • 1 fej hagyma
  • 5 dkg vaj
  • a csirke elkapart mája
  • 2 tojás
  • bors
  • szerecsendió
  • majoranna

A vajon megfuttattam a finomra vágott hagymát (reszelni is lehet), majd az elkapart csirkemájat. A kissé száraz, héj nélküli kenyérre apránként tejet öntöttem, mindig csak annyit, amennyit magába szívott. Hozzáadtam a már kihűlt hagymát, a villával elnyomkodott kemény tojásokat és a friss tojásokat is. Fűszereztem. Ezzel a keverékkel töltöttem meg a combokat és a mellet, amit felcsavartam és összetűztem fogvájóval. A töltött combokkal együtt 200 fokon 40 percig lefedve (egy bögre vizet ráöntve), majd 20 percig fedetlenül sütöttem. Nem csak melegen, de hidegen is remek!

A csirke többi részéből sok zöldséggel pazar levest főztem, amibe természetesen a "kaparók" is belekerültek (Nana kutya nagy örömére).