Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 10. 02.

Paradicsomos káposztafőzelék

Ipari mennyiségű paradicsom fogy nálunk, de szinte csak nyersen esszük, sokszor még a tésztán is. Így igen ritkán készül a konyhámban olyan étel, amiben jelentősebb mennyiségű főtt paradicsom van. Néha azért megesik, mint most is - paradicsomos káposztát kívántam. Nem is értem...


Hozzávalók
  • 1 kisebb fej káposzta
  • 1,5 kg paradicsom vagy helyette paradicsomlé
  • 1 fej hagyma
  • 2 evőkanál zsír vagy olaj
  • 2-3 evőkanál liszt
  • 2 babérlevél
  • 1 kiskanál köménymag
  • 1 kiskanál pirospaprika

  • bors
  • cukor - ízlés szerint
A megtisztított káposztát vékonyra gyalulom, a hagymát szintén. Megsózom, borsozom, rászórom a köménymagot. Annyi vizet öntök rá amennyi éppen csak ellepi és puhára főzöm. Közben a paradicsomot meghámozom, kimagozom és hozzáadom a káposztához. Lehet hámozott paradicsomkonzervvel vagy paradicsomlével, de akár sűrített paradicsommal is készíteni (természetesen ez utóbbit vízzel kell hígítani). A zsírból és lisztből rántást készítek, (itt szóba sem jöhet a rántás helyett más!) beleteszem a pirospaprikát és rögtön felöntöm hideg vízzel. Elkeverem, a káposztára öntöm és jól kiforralom. Kevés cukrot adok hozzá.

Tetszés szerinti feltéttel vagy akár a nélkül is fogyasztható, de szerintem legfinomabb sült oldalassal.

9 megjegyzés:

Limara írta...

Jaj, a paradicsomos káposzta! Rettenetes menza élményeim vannak róla, azóta sem ettem, és azt hiszem nem is fogok! :))))

Ági, aki főz írta...

Képzeld el, hogy már napok óta szeretnék paradicsomos káposztát csinálni, anyu nekem nagyon jól csinálta. Ott vár türelmesen a káposzta a hűtőben, remélem nem lesz baja, mire rászánom magam.

Palócprovence írta...

Limara, én nem voltam menzás és jobban belegondolva otthon sem készült gyerekkoromban soha .:))

Palócprovence írta...

Ági, :)) nosza!

Messzenéző Minyon írta...

Palócprovence, ugye, biztos, hogy holnap lesz az, amire várunk?
Csak mert keresztülmentünk ma a falun, igaz, csak a legszélén és igaz, elég korán (du. 4 körül), de egy darab szalmabábut sem láttunk...

Moha írta...

Én nagyon szeretem, de képzeld az Anyukám úgy főzte meg nekem,hogy még csak meg sem kóstolta,mert annyira nem szereti:)
Jó hogy eszembe juttattad!

oresz írta...

Ma ez lesz az ebéd... :o) Már kész is, csak melegíteni kell. A párom kedvence! Köszönöm, hogy emlékeztettél! :o)

Palócprovence írta...

Minyon, biztos! 14 órakor indul a menet a Szokoly Kastélytól. De hogy mennyi szalmabábu lesz idén, azt sajna nem tudom...

Palócprovence írta...

Moha, Oresz, azért örülök, hogy van akikben jó emlékeket ébreszt ez a főzelék! :)