Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 10. 06.

Szüreti felvonulás és csipkelekvár

Ez a 300. bejegyzésem és véletlenül éppen egy szívemnek kedves téma kerül benne terítékre, hiszen szombaton tartottuk a szüreti felvonulást.



Természetesen idén is voltak "babák", azaz szalmabábuk.


Most először én is a menettel tartottam, mert eddig csak a nézelődők táborát gyarapítottam.






Attól tartok, ez az első volt az utolsó alkalom is, mivel a 3,5 órás gyaloglás végére már alig éltem. Nem úgy, mint Magdus néni, aki bár elmúlt 80 éves, de végigtáncolta és énekelte az utat.


Sokan voltak más falukból is kíváncsiak a felvonulásra. Ígéretéhez híven Minyon is eljött és nem csak eljött, de ajándékot is hozott nekem. Szerencsére tudta, hogy nem rajongok a borzangért, így csipkelekvárral kedveskedett nekem. Képem most nincs róla, mert sajnáltam felbontani az üveget, de biztosan nagyon finom.

Erikáéktól pedig helyes tököket kaptam.

18 megjegyzés:

Judit írta...

Nagyon jó kis beszámoló és nagyon tetszenek a képek is!

Ági, aki főz írta...

De jó képek! A csipkebogyó lekvár, az igazi, na az nagy kincs!

Névtelen írta...

Judit, köszönöm! :)

Névtelen írta...

Ági, köszönöm! :) Tényleg nagy kincs! Őszintén szólva, én még egyszer sem szántam el magam a készítésére...

"saját levében" írta...

Én is köszönöm! :))

vegavarázs írta...

Nagyon jó hangulatú esemény volt, jó, hogy vannak még ilyenek. És a képeket is imádom!

szepyke írta...

Ez milyen jó kis bejegyzés volt!:)

Hedvig írta...

Annyira jók az öregekről készült fotók!

Palócprovence írta...

Saját levében, :))

Palócprovence írta...

Vegavarázs, köszönöm! :) Tényleg jó, hogy van még ilyen...

Palócprovence írta...

Szepyke, köszönöm! :)

Palócprovence írta...

Hédi, köszönöm! Nekem is ezek a fotók tetszenek! :)

Messzenéző Minyon írta...

Két napot kihagyok a blogozásból (egy nap lapleadás, egy nap röfi-influ, vagy mi) és már hogy le vagyok maradva! De most már jövök majd én is!
Hú, de jó volt az a szombati nap!

Messzenéző Minyon írta...

Most már még jobban örülök, hogy nem a borzanglekvárt vittem. Megkóstoltuk és keserűűűű!!! De azért számunkra ehető.
A hecsedlilekvárt viszont már régebben is többször kóstoltuk és finom. Már várom, miféle sütiben fog visszaköszönni. Vagy lehet, hogy inkább valami húsételben? Azokhoz is illik!!

Alíz, Erdélyből írta...

De jó, hogy benéztem hozzád, lenyűgöztek a csodaszép képeid és a beszámolód. Na és az örökifjú Magdus néni... Mindig ledöbbenek ennek a generációnak a vitalitása láttán.

Palócprovence írta...

Minyon, tényleg jó volt a szombati nap és örülök, hogy nem borzangot hoztál! :)

Palócprovence írta...

Alíz, köszönöm! És ez a generáció az oly sokat szidott, hagyományos magyar étrenden élt-él...

Alíz, Erdélyből írta...

Hát tudod, az az igazság, hogy egy ideje magamtól rájöttem, hogy az idős generáció sokkal egészségesebben étkezett/étkezik, mint mi. Akik pedig szidják a magyar konyhát nem véletlenül teszik, hiszen azt a rengeteg szemetet el kell adniuk valakinek. A gond az, hogy a balga "nép" beveszi a sok idióta szöveget - elég körülnézned a gasztroblogok világában és máris láthatod mennyi idegenhangzású, sőt idegen, nem magyaros ételt főznek.