Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 03. 25.

Kleopátra fürdője

Az i.e. 69-ben Alexandriában született VII. Kleopátra a Ptolemaiosz dinasztia utolsó uralkodója volt. A legendás egyiptomi királynő a filmvilágot is megihlette, 1908 óta számtalan film készült életéről. Ezért mézes-szamártejes fürdőjéről szerintem mindenki hallott már, de talán nem gondolt rá, hogy - persze némi módosításokkal - ez otthon is megvalósítható, nem csak a wellnes hotelekben vagy drága szépségszalonokban.

Szamártej híján be kell érnünk tehéntejjel, de ez esetben inkább zsíros tejet válasszunk, hiszen a tej vitamintartalma zsírban oldódó és erre most szüksége van a bőrünknek. A tej pH értéke megegyezik bőrünkével, ezért kiválóan alkalmas bőrápolásra, késlelteti a ráncok kialakulását. A méz aminosavakban, ásványi anyagokban és nyomelemekben is gazdag. Kiválóan hidratál és antioxidáns hatása is figyelemre méltó. Így a tej és méz kombinációja tökéletes fürdőszer. Kiegészíthetjük néhány csepp illóolajjal is, például ilang-ilang-, szantálfa-, jázmin vagy rózsaolajjal.

Hozzávalók
  • 1 liter zsírdús tej
  • 1 dl méz
  • 3-4 csepp illóolaj
A meleg tejben oldjuk fel a mézet és adjuk hozzá az illóolajat (ha használunk). A keveréket öntsük a fürdővízbe és oszlassuk el benne. Más dolgunk már nincs is, érezzük egy kicsit magunkat Kleopátrának!

9 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Nahát! Ezt kipróbálom! De ilyenkor gondolom, nem szerencsés tisztálkodószert használni, ugye?

Palócprovence írta...

Hát, én előtte le szoktam zuhanyozni és utána fürdőzök - nem szeretek a "levemben ázni" :)

erős ildikó írta...

Imádom az ilyen kényeztetéseket!
Egy időben a rózsaszirmokat is mindig félretettem hasonló célra, de azután költöztem, s nem volt kádunk, csak zuhanytálcánk. Most megint van, lehet élvezkedni!

Palócprovence írta...

Igen, a rózsaszirom is szuper! Akár ebbe a tejes fürdőbe is...

Renata Kalman írta...

Kész házi szépségszalon! :)

Messzenéző Minyon írta...

Na igen, valami ilyesmire gondoltam: először tisztálkodni, azután élvezkedni... :)))

Palócprovence írta...

Renáta, tudod: magad Uram, ha szolgád nincsen...:)

Renata Kalman írta...

Valahogy így én is...:)
Ritkán jutok eféle szolgáltatásokhoz: fodrász, kozmetikus satöbbi...

Palócprovence írta...

Én is, bár nekem őszintén szólva nem is nagyon hiányzik. Azon kevesek közé tartozom, akiket nem tölt fel az efféle, hanem inkább stresszel.