Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 03. 18.

Sóban tartósított uborka

Étteremalakítás...

Felbontottam az utolsó üveg sóban eltett uborkámat.



Tudom, hogy éppen most nem aktuális a téma, de azért leírom az elkészítését, nehogy nyáron megfeledkezzem róla. A módszert férjem nagymamájától tanultam. Nagy előnye egyszerűsége mellett, hogy ropogósan őrzi meg az uborkát nagyon hosszú ideig.

Hozzávalók
  • hámozott, legyalult uborka
  • tökéletesen tiszta üvegek
Az uborkát meghámozom, legyalulom és a sóval felváltva üvegekbe teszem: legalulra ujjnyi só, rá ujjnyi uborka, megint ujjnyi só - amíg tele nem lesz az üveg. Legfelül mindig só legyen. Lezárva az üveg máris mehet a végleges helyére. Az állás során az uborka levet ereszt a só hatására. Felhasználásakor alaposan ki kell áztatni a sótól az uborkát, váltott vízben. Menet közben kóstolgassuk, mert az is előfordulhat, hogy túlságosan sótlan lesz a végén.

11 megjegyzés:

DebiGabi írta...

Szia,
Nagyon érdekes ez az uborka eltevési módszer. Szerintem én is ki fogom próbálni. Viszont volna egy kérdésem, milyen fajta uborkát használsz ehhez?
DebiGabi

Palócprovence írta...

Bármilyen fürtös fajtájú jó hozzá, amit egyébként is használunk tartósításra.

Renata Kalman írta...

Szia!
Egyik évben én is tettem el így uborkát. De mostanában csak házi vegetát tartósítottam így sóban.

Palócprovence írta...

Vegetát is szoktam, bár jóval kevesebb sóval. Van egy tuti receptem!

Esik a hó!!! :(

erős ildikó írta...

Köszönöm az ötletet! Még nem próbáltam ezt a módszert, de tetszik, sort kerítek rá.

Nadine írta...

Van egy szakácsfüzetkém, amit olvasói receptekből állítottak össze, abban olvastam erről az eltevési módról. De az nem derül ki, hogy az ízén túl, azért vitamintartalom is marad benne? Nem mosom ki belőle, amikor kiáztatom belőle a sót?
Hülyeséget kérdezek?:)

"saját levében" írta...

És mi lesz a sóval? Kidobni nagyon környezetszennyező!
De az oroszok jól tudnának inni erre (is)!

Palócprovence írta...

Nadine, a vitamintartalmáról nem tudok mit mondani. Annyi biztosan marad benne, mint más eltevési módoknál. Muszáj kimosni, különben ehetetlenül sós lenne.

Saját levében, szerintem ők bármire tudnak inni. :)

Névtelen írta...

Bocs, de ennek nem sok értelmét látom.

sziszuszka írta...

Köszi a receptet! A nagymamám is tett el télire sóban uborkát salátának csak a mikéntjére nem emlékeztem már. :-)

Névtelen írta...

Most próbáltam ki ezt a areceptet. Sok sót vett fel. Ez így normális?