Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 03. 19.

Rablóhús

Étteremalakítás...

Férjem nagy kedvence a rablóhús, amit én szinte mindig sütőben sütök meg. Így garantáltan mindig átsül, a füstös ízt pedig a kolbász biztosítja. A fából készült saslikpálcikákat sem kell előtte vízben áztatgatni és azon aggódni, hogy ennek ellenére meggyullad a parázs felett. Azt azonban én sem vitatom, hogy a hangulata más, mint egy kerti sütögetésnek.




















Hozzávalók
  • 50 dkg hús
  • 1 szál füstölt kolbász
  • 20 dkg füstölt szalonna
  • 2-3 fej hagyma
  • 1 kg krumpli
  • 6 db sasliknyárs vagy hurkapálcika
A előkészített (hámozott, darabolt) hozzávalókat felváltva nyársra húzom: krumpli, szalonna, hús, hagyma, kolbász, krumpli, stb.


Tepsibe teszem a nyársakat és 200 fokra előmelegített sütőben, fólia alatt 50 percig sütöm, majd fólia nélkül még pirítom egy kicsit. Vegyes zöldsalátával tálalom.
Vegetáriánus változata is elkészíthető.





19 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Kedvet csináltál hozzá! Anyu készített gyerekkorunkban ilyen nyársakat, bár ő serpenyőben sütötte. Volt hozzá sok kis fapálcikánk. Én a sütőt jobban szeretem (több fér be és tisztább dolog.)

Messzenéző Minyon írta...

Semmi fűszer?
Anyukám ezt a változatot úgy csinálja, hogy egyesével betekeri alufóliába, tény, hogy akkor nem pirul meg, de valami isteni szaft keletkezik alatta. De ő fűszerezi is: sózza, borsozza. Bocs, nem okoskodni akartam, csak mesélni.
Kedvet csináltál hozzá, hogy én is csináljak!

Palócprovence írta...

Napmátka, serpenyőben még nem sütöttem. A sütőben sütésnél az a jó, hogy magára lehet hagyni.

Palócprovence írta...

Minyike, én nem szoktam fűszerezni, mert a füstölt szalonna és a kolbász, valamint a hagyma elég sós és fűszeres együtt. Egyébként én mindent túl sósan eszem, de még szerintem is így elég sós.
Mivel tepsiben, alufólia alatt készül, a kisült szalonna- és kolbászzsír átjárja a húst és a krumplit is. Persze, ízlés szerint lehet sózni, borsozni, ha valakinek ez nem elég fűszeres így.

Egyébként nem vettem okoskodásnak, mindig érdekel, más hogyan csinálja! :))

Nadine írta...

Jaj...

Palócprovence írta...

:)))

duende írta...

Jó estét szomszédasszony! Halomm, felétek is havazott. Nálunk is... :((
A nyársak viszont istenien néznek ki!
Te inspiráltad a mai ebédem. :))
Egyébként én is gyakran készítek ilyet, és én is sütőben, úgy sokkal egyszerűbb. Pláne, ha sok emberre csinálom. És általában igen, mert ujjongást szokott kiváltani a vacsoravendégeimből, mikor előhúzom a tepsit a sütőből... Ezt az érzést szeretem, úgyhogy gyakran készítem vendégeknek. :))

Nadine írta...

Szerintem Te direkt engem szadizol:)

Palócprovence írta...

Szia Duende! :)) Havazott bizony! Bár emlékszem egy húsvétra, amikor hógolyóztunk, de most valahogy nem kívánom :o
A nyársakból nálunk sem tud elég készülni.

Palócprovence írta...

Eltaláltad, Nadine! :)) Csak nem fogyizol még mindig?!

duende írta...

Hát én sem... Brrr. :))

Messzenéző Minyon írta...

"a kisült szalonna- és kolbászzsír átjárja a húst és a krumplit is"
Nyami...

Nadine írta...

Én mindig fogyókúrázom, csak sosem tartom be, mert attól nagyon ideges leszek. Így vigyázok a súlyomra, ami több a kelleténél:)))

Palócprovence írta...

:))

Palócprovence írta...

Nadine, ez így is elég szörnyen hangzik! :)) Na, nem mintha engem is nem kapna el néha a hév...

Milene írta...

Huh, ez nagyon-nagyon jól néz ki!
Én fűszerezem, gomba, virsli, sárgarépa is kerül rá. Kolbásszal és füstölt szalonnával még nem próbáltam. De szerintem fogom!
Ja, és a nyársakat egyenként alufóliába tekerem. Aztán kibontom, és fólia nélkül is sütöm még. Így piros, és ropogós lesz.
Természetesen én is a sütőre szavazok, bár nyáron grillen is szoktunk ilyet elkövetni.
Köszönöm, hogy ilyen hamar válaszoltál a kérdésemre nálam! Lemaradtam, mint a borravaló:( De most már megokosodtam! ;-)

Palócprovence írta...

Ennek örülök! :))

Névtelen írta...

A tepsit nem kell zsírozni és víz sem kell alá? Éva

Palócprovence írta...

A szalonnában és a kolbászban bőven elég zsír van. Víz sem kell, hiszen itt sütésről, nem párolásról van szó, a zöldségek víztartalma pont elég.