Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 02. 26.

Torkos csütörtöki mindent bele saláta avagy a maradékok újrahasznosítása

Megkezdődött a nagyböjt és bár én nem böjtölök - hiszen sem okom, sem késztetésem rá - azért a tavaszi megújulás szele engem is megérint ilyenkor: igyekszem féken tartani mohóságomat, legalább a kelttészták fogyasztása terén. Ez nem is olyan egyszerű, mivel imádom a kenyérféléket. Igaz, nem arról vagyok híres, hogy a kötöttségeket sokáig elviseljem, de talán most segít a Hold. Gyakran készítek tavasszal salátákat és itt nem csak a klasszikus zöldsalátákra gondolok. Szeretem az amolyan "mindent bele" tipusúakat, amit pillanatnyi szeszélyem és hűtőm tartalma szerint állítok össze. Ma ez különösen aktuális, hiszen torkos csütörtök van és ilyenkor szokásos a maradékok maradéktalan elfogyasztása.



Szükséges hozzá valamilyen zöldsaláta (egyszerű fejes- vagy jégsaláta is megteszi) vagy nitrátfóbiásoknak káposzta. Kiegészítésül színes zöldségek, minél többféle, annál jobb: lilahagyma, sárgarépa, piros kaliforniai paprika, retek vagy bármi, ami eszünkbe jut. Feltétlenül legyen a salátánkban fehérje is, egyrészt tartalmasabb lesz tőle, másrészt így nem érhet minket a vád, hogy nyúlkaját eszünk. Ez a fehérje lehet maradék sülthús, vegetáriánusok esetében bab, sajt vagy tojás, hedonistáknál mindez egyszerre.
Kiegészíthetjük bármilyen olajos maggal, aszalt paradicsommal, olivabogyóval, stb.
Öntet gyanán én az egyszerű vagy esetleg fűszerezett olivaolaj híve vagyok, de természetesen nem zárkózom el semmilyen megoldás elől, legyen az majonéz vagy egyéb szósz.

11 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Kelttésztákat én is nagyom komálom!
Jó ez a saláta!

Nagyböjt: harmadikos lányoméknál beszélgetőkörön szó volt a böjtről stb. egyik kissrác megjegyezte, hogy nem bírná ki 40 napig hús nélkül, a lányom meg lazán: nyugi, én már majd 3ezer napja bírom...

(Mielőtt terror-maminak gondolnátok,
Ő amúgy sem eszik, ha kínálják sem)

ManóAnyó írta...

Az ilyen mindent bele, ami van itthon salátákat én is nagyon szeretem. Gyakori vacsora nálunk is, mert gyors és mindig van hozzá itthon minden, ami kell bele :)

duende írta...

Istenien néz ki! :)))

Palócprovence írta...

Renáta, jó szövege van a lányodnak! :)))
Egyébként az én lányom se nagyon eszik húst, de a nagyobb baj, hogy zöldséget sem. Ez akkor volt igazán izgalmas, amikor egy ideig vegetáriánus volt. :)

Palócprovence írta...

ManóAnyó, szerintem is nagyon praktikus.:)

Palócprovence írta...

Köszi Duende! :)

erős ildikó írta...

Hú, ez már valóban a tavaszt idézi!

anuka írta...

Imádom a bmv -s ételeket!

Palócprovence írta...

:))

Nadine írta...

Szerintem az emberi szervezet ösztönösen tudja, mikor kell böjtölni, és olyankor minden "erőszak" nélkül az ilyen jellegű ételeket kívánja. Legalábbis nálam így van. Én nem a hagyomány miatt kezdek sokszor ennek vagy annak az evésébe/elhagyásába, sokszor azt sem tudom, milyen nap van, nemhogy hányadika, de mégis ehhez hasonló salátát készítettem. Csak camembert helyett fetával, hús helyett sült fokhagymás hallal:)

Palócprovence írta...

Hát, az sem lehet rossz! :)