Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 02. 28.

Sült feta egyszerűen


Szeretem a fetát, különösen sütve. Azonban a hagyományos módon, sütőben készülthöz nincs elég türelmem. Már az is elég hosszú időt vesz igénybe, amíg kellőképpen felmelegszik a sütő és akkor még nem beszéltem a feta sütéséről, amit általában alufóliában, adagokra porciózva szokásos végezni. Az én módszeremmel ezzel szemben percek alatt készen van.



Hozzávalók
  • feta
  • olivaolaj
  • reszelt fokhagyma
Felkockázom a fetát és teflonserpenyőben kevés olivaolajon némi fokhagymával együtt megpirítom. Értelemszerűen sózni nem kell, hiszen a feta eleve nagyon sós. Ennyi.
Tetszés szerinti körettel vagy salátával fogyasztható.

12 megjegyzés:

duende írta...

Nyami-nyami... :)))

Csorog a nyálam... :))

A feta az egyik kedvenc sajtom. Isteni.
Sóhaj (ez nem látszott, de Görögországnak szólt... )....

trinity írta...

Micsoda egyszerű és nekem ez nem jutott eszembe!! Zseni vagy! Kipróbálom!!

Dupla sóhaj-Görögország-IMÁDOM:))))

Palócprovence írta...

Köszönöm! :) Hát igen, Görögország...:)))

erős ildikó írta...

Én még ilyet nem is ettem! (Mármint fetát igen, de nem így.)
Nagyon kiváncsi vagyok az ízére!

Vesta írta...

Milyen egyszerű, de remek ötlet tényleg! Ez vajon kecskesajttal is működik? Mert mostanában a grillezett kecskesajtot szeretettem meg!

Limara írta...

Edig én is csak sütőben grilleztem! Milyen remek ötlet, köszönöm! :))

Limara írta...

Nézz be hozzám, küldtem neked valamit! :))

Palócprovence írta...

Napmátka, szerintem próbáld ki, ha szereted a sült sajtokat!

Palócprovence írta...

Köszönöm Vesta! Nem tudom, hogy kecskesajttal működik-e, de egy próbát megér.

Palócprovence írta...

Köszönöm Limara mindkettőt, de főleg az utóbbit! :)))))

m.k. írta...

a fokhagymát mikor teszed bele? hogy nem ég keserűre?

Palócprovence írta...

A fokhagymát az íze miatt teszem bele, és nem, nem ég meg benne.