Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 01. 22.

Ismét könyvekről

Messzenéző Minyon hívott játékra, arra kíváncsi, milyen viszony fűz a könyvekhez. Azt hiszem, nem árulok el vele titkot, hogy rajongok a könyvekért, de erről már sokszor írtam, így lássuk a kérdéseket:

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?

Hirtelen nem jut eszembe semmi, bár volt bőven belőle. Általában nem kínzom magam, ha nem tetszik a könyv, nem olvasom végig.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

Gerald Durrelltől a Családom és egyéb állatfajták. 14 éves koromban olvastam először és már azóta is néhányszor.

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?

Stephen Kingtől A ragyogást akkor olvastam, amikor egy erdei vadászházban éltem, 20 km-re a lakott területektől.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?

Semmit. Sokszor - halálos bűn! - egyszerűen kinyitva lefordítom.

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt … hm?

Bármikor, amikor időm van rá, de leggyakrabban este. Vonatozás vagy várakozás közben, ahogy alkalom adódik rá.

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?

Olyan régen volt, hogy már nem emlékszem.

7. Puha kötésű vagy kemény fedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)

Teljesen mindegy.

8. Mit olvasol most?

Nehéz lenne felsorolni, egyszerre mindig több könyvet olvasok. A lakásban mindenfelé könyvkupacok vannak, az ágyam mellett, a konyhaasztalon, nappaliban, nyáron a verandán. Csak a fürdőben nem. Az ágyam mellett most ezek vannak:

Kern Ágnes: Az almárium, a vánkos meg a baracklekvár

D. Preston - L. Child: Az ereklyetartó

Fejős Éva: Csajok

Caroline Clifton - Mogg: A francia vidéki stílus

David Baldacci: A Teve Klub

9. És hányadik oldalon jársz?

1. 115.

2. 408. - tegnap befejeztem

3. 156.

4. csak lapozgatom

5. még nem kezdtem el

10. Rajta hagyod a "kezed nyomát" a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?

Hát, történtek már balesetek, főleg a szakácskönyvekkel.

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?

Nem. Az írója már inkább.

12. És az oldalszám?

Nem.

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

Nem.

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

Igen, több is.

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?

Nekem is vágta már el az ujjamat a könyv lapja, és ahogy Minyon is írta, jelentéktelensége ellenére nagyon tud fájni.

16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?

Megrögzött gyűjtő vagyok. Bár régen volt, hogy a feleslegesnek ítélt könyveimet eladtam és abból a pénzből vettem újakat. Mai napig bánom. Néhány évtized átértékelhet dolgokat.

17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?

A budiba éppen nem, de egyébként magammal viszem mindenhová.

18. Tényleg, olvasol a mosdóban?

Nem.

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)?

Nem.

+1.: még valami hendikep?

Ragaszkodom a nyomtatott formátumhoz, az e-book nem az én világom, ahogy az internetes újságok sem.

Balzsam, Duende és Whise Lady válaszaira lennék kíváncsi elsősorban, de bárki, aki kedvet érez hozzá, megválaszolhatja a kérdéseket!

16 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Köszi a kérdést, hamarosan válaszolok rá.

Lilla írta...

durrell nekem is!!!!! az egész korfu trilógia nagy kedvenc, sztem kb évente lenyomom újra....

Gyöngyi írta...

Jó a listád!

duende írta...

Köszi, igyekszem válaszolni rá!
Látom ebben is hasonlóak vagyunk. Nálam is könyvkupacok mindenütt! :))

Annamarie írta...

Tetszett!
A Durell egykor nekem is tetszett!

Palócprovence írta...

Wise Lady, várom! :)

Palócprovence írta...

Lilla, én is a korfus könyveit szeretem a legjobban! :) Sok más könyve is megvan, de néhány hiányzik a 32 magyarul megjelentből.

Palócprovence írta...

Gyöngyi, köszi!:)

Palócprovence írta...

Duende, igen! :)

Palócprovence írta...

Annamarie, köszi! :)

Messzenéző Minyon írta...

Köszi a válaszaidat!
Kern Ágnes könyve nagyon érdekel, írsz majd róla?

Palócprovence írta...

:) Nem terveztem külön is írni róla, nekem nagyon tetszett. Imádom a novellákat!

Messzenéző Minyon írta...

Látod, máris írtál róla :)))

Palócprovence írta...

Tulajdonképpen...:))

Balzsam írta...

Válaszoltam, bár kicsit sietősen, de remélem tetszeni fog! Puszi: Adél

Palócprovence írta...

Tetszett! :))