Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 01. 13.

Zila teszt 2. - Jégkrémtorta tejfölös málnakrémmel

Kicsit tartottam a Zila teszt fagyasztásos fordulójától, mivel amikor megkaptam a formát, vízzel mértem ki, hogy mekkora a térfogata a formának. A forma két részből áll, ezért nem zár tökéletesen, ki is folyt belőle a víz. Szerencsére, a fagylaltalap sűrűbb, így azért nem volt vészes a dolog. A már jól bevált főzött fagylaltalapomat használtam, megduplázva a hozzávalókat, valamint kedvenc tejfölös epremet fagyasztott málnával elkészítve.


Hozzávalók

a jégkrémtortához:
  • 8 tojássárgája
  • 16 dkg porcukor
  • 4 dl tejszín
  • 4 dl tej
  • kiskanálnyi vaníliakivonat
a krémhez:
  • 2 dl tejföl
  • 20 dkg fagyasztott málna
  • porcukor ízlés szerint
  • 1 löttyintésnyi rum vagy konyak
a díszítéshez:
  • (fagyasztott) gyümölcs
A tojássárgákat fehéredésig kevertem a porcukorral, hozzáadtam a tejszínt és a tejet, valamint a vaníliakivonatot. Takaréklángon folyamatos keverés mellett kicsit besűrítettem, figyelve, hogy nehogy forrjon. Kihűlése után egy éjszakát hűtöttem a hűtőben. Másnap fagylaltgépbe töltöttem és a géppel elkészítettem a fagylaltot.

A formát egy vágódeszkára helyeztem, befújtam a leválasztóspray-vel és betöltöttem bele a fagylaltot. Kicsit eresztett a forma, de szerencsére nem folyt ki túlságosan sok belőle.



Jól az asztalhoz ütögettem a formát deszkástól, hogy kellően tömörüljön, ne maradjon benne levegő. 24 órára a fagyasztóba tettem, hogy kellően megdermedjen.
Elkészítettem a tejfölös krémet. A tejfölt porcukorral kikevertem, hozzáadtam a felolvadt málnát és rumot. Természetesen, friss gyümölcsből finomabb, de ilyenkor télen megteszi a fagyasztott is.

Másnap egy tálra fordítottam a tortaformával együtt a jégkrémtortát és megpróbáltam róla leemelni a szilikonformát...nem sikerült. Nem akartam, hogy sérüljön a torta, így nem erőltettem, de azt sem várhattam meg, hogy magától megolvadjon annyira, hogy leváljon, mert addigra már a torta is megolvadt volna. Így a hajszárítót hívtam segítségül és ez jó ötletnek bizonyult, sikeresen eltávolítottam a szilikont.


A fémkarikát egy késel óvatosan meglazítottam, az már könnyen elvált a jégkrémtől. Közvetlenül a tálalás előtt töltöttem a tejfölös málnakrémet az üregekbe, így a jégkrémben a krém lágyan folyós volt.


Ezért igencsak gyorsan kell vele dolgozni! A jelölések mellett felvágtam a tortát


és a tányérokra helyezett szeleteket gyümölccsel díszítettem.

16 megjegyzés:

Reni írta...

majdnem csak egy rugóra járt az agyunk :)

Maimoni írta...

Nagyon jól néz ki...:)

Névtelen írta...

Igen! :) Nem tudom, Te hogy voltál vele, de én eléggé megszenvedtem vele.

Névtelen írta...

Maimoni, köszi! :)

Messzenéző Minyon írta...

Csak nagyon óvatosan szeretnék kérdezni valamit: meddig tart még Nálad a hóesés? Mert amióta esik a blogjaidban a hó, mindenféle trükköket ki kell találnom ahhoz, hogy olvassalak, mert a Firefox rendszeresen összeomlik a hótól. Mint a brit légiközlekedés...
Másnál nem jelentkezik ez a probléma?

Palócprovence írta...

Megszüntettem a havazást! :))

Méhn Niki írta...

én is megszenvedtem a dermesztéses eljárással. jó trotyi iy lett a torta. :)
ez viszont jól néz ki, a hideg ellenére elszopogatnék egy szeletet. :)

Palócprovence írta...

Köszi! :) Finom volt, bár elderesedett belül a hasam tőle. :)
Házi használatra kicsit macerás ez a forma.

Reni írta...

én a sütésnél és a fagyasztásnál is megírtam a véleményezésemben nekik, hogy jó-jó ez a forma, cukrászati felhasználásra, nem otthonira... mondjuk ezzel nem volt gondom, hála az égnek, csupán azzal, hogy hogy a fenébe helyezzem be a fagyasztó fiókjába... megoldottam, de macerás

Limara írta...

Szívesen megkóstolnám! :)Nagyon jól néz ki!

L.Krisztina írta...

Baj ha nekem az a töltetlen kép nagyon tetszik olyan guszta? :D
Nagyon ügyesek vagytok, hogy ennyit dolgoztok ezekkel a formákkal!

Messzenéző Minyon írta...

Kösziiii!! Így már nincs problémám :))

Palócprovence írta...

Reni, napok óta mangalicán élünk, kellett a hely a fagyasztóban. Már a fagylaltgép tartályát is 24 órát kellett fagyasztani, a formáról nem is beszélve.

Palócprovence írta...

Limara, köszi!:) Lányom nagy kedvence lett.

Palócprovence írta...

Krisztina, már miért lenne baj?! Egyébként csak úgy üresen is finom a vaníliafagyi.
Köszönöm a Többiek nevében is! Tényleg van vele meló...

Palócprovence írta...

Minyon, akkor jó! :))