Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 07. 25.

A fuvolás rózsája

A rózsakedvelőknek nem kell bemutatnom David Austin rózsanemesítőt, akinek mesés rózsáira már régóta ácsingóztam. A választottam végül Sir James Galway fuvolaművész tiszteletére nemesített angol rózsa lett.


Ötvöződik benne a történelmi rózsák tömvetelt, finom virága és hagyományos rózsaillata a modern teahibridek folyamatos virágzásával. Climbing típusú futórózsa, tehát nem tör nagyon magasra, de a régi játszóház befuttatására tökéletes lesz (vagy legalábbis bízom benne).


Még sosem adtam ki ennyi pénzt rózsára (vagy bármilyen növényre), mert az  áruházakban vásárolt nevenincs rózsáimmal is tökéletesen elégedett vagyok.




Kicsit kalandosan került ide, mert elkövettem azt a hibát, hogy egy itthoni webáruházon keresztül rendeltem meg, így jóval drágább, viszont a bosszúság grátisz volt. Végül megérkezett a rosszul csomagolt várva-várt rózsa a Magyar Posta „hathatós” közreműködésével. Túlélte, bár eleinte kétségeim voltak. Most, néhány hónap múltán már virágzik. Tehát eléggé strapabíró. Bár virágmérete jóval apróbb, mint amire számítottam


és illata is alig érezhető, de tökéletesen hozza a tömvetelt virágformát.


A többit majd meglátjuk...




2 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Gyönyörű virágaid vannak!

Palócprovence írta...

Köszönöm!