Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 07. 18.

Cukkinisaláta

A cukkiniből nem csak olyan ételek készíthetőek, mint a spárgatökből, de a pici, zsenge, nyers példányokkal az uborkát is helyettesíthetjük . Kovászolhatjuk, tehetjük fokhagymás joghurtba vagy éppen hagyományos salátalébe, a sor végtelen.

A vinaigrette-tel meglocsolt cukkini nyers cukkiniből is elkészíthető, de ez esetben érdemes vékonyabbra vágni, hogy az ízeket könnyebben magába szívja.


Hozzávalók

  • 2-3 zsenge cukkini
  • 3 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • 1 evőkanál citromlé vagy borecet
  • bors
  • 1 mokkáskanál mustár - elhagyható


    Az öntet hozzávalóit keverjük össze, majd öntsük a legyalult cukkinire. Legalább 30 percig hagyjuk állni, végül ehető virágokkal (vagy anélkül) tálaljuk.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

A cukkinit belsejét kikapartad?

Palócprovence írta...

Nem. De egy uborka méretű cukkiniből nincs is mit kikaparni...

Zsuzsa írta...

A "recept" mentendő és elkészítendő! :D
Az ehető virágokat pedig nagyon szeretem, mindazon által, hogy elképesztő látvánnyá varázsolnak bármilyen egyszerű ételt, salátát! :)

salamka írta...

Mi az a szerkezet, ami ilyen módon aprít. Mindíg keresem!

Palócprovence írta...

Például egy ilyen:
http://www.culinaris.hu/item/kiwi-thai-szeletelo

salamka írta...

Köszönöm!