Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 07. 24.

Görög töltött cukkinivirág

Ennek a görög töltött cukkinivirágnak az eredetije Barry Vera Feast Greece sorozatának (nálunk Terítéken: Görögország címmel fut) krétai részében látható. A Milia Mountain Retreat egy elhagyatott 17. századi falu felélesztése, ami a biogazdálkodású fenntartható életmódot népszerűsíti. Lényeges eleme a friss, szezonális, helyi alapanyagokra épülő tradicionális konyha.


Én csak annyit változtattam a recepten, hogy kiegészítettem kevés fetával a tölteléket.

Hozzávalók
  • tucatnyi cukkinivirág
a töltelékhez:
  • 1 bögre rövid szemű rizs
  • 1 fej vöröshagyma finomra vágva
  • 2 paradicsom apró kockákra vágva
  • zöldfűszerek (kapor, menta, oregánó, petrezselyem)
  • 10 dkg feta - elhagyható
  • bors
a felöntéshez:
  • 1 bögre olívaolaj
  • 2 bögre víz
Keverjük össze a töltelék hozzávalóit, majd töltsük meg vele az előkészített cukkinivirágokat. 


Tegyük a virágokat tűzálló tálba, öntsük fel az olaj és víz keverékével. Lefedve 180 fokos sütőben 45 percig süssük. Ennyi idő alatt a rizs magába szívja a folyadékot és megpuhul.



2 megjegyzés:

bloggerica írta...

Kedves Palocprovence,
örömmel olvastam egy újabb töltött cukkinivirág verziót. Személyes kedvencem a hallal töltött, amit első alkalommal egy 11 fogásos olasz halvacsorán ettem első előételként :-) jó pár éve. Sajnos ez idén kimarad ez a fogás, lassan, de biztosan pusztulnak a cukkinik és tökök a kertben :-(
Köszönöm az ötletet, elteszem jövőre!

Palócprovence írta...

Izgalmasnak hangzik a halas verzió! :)