Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 07. 31.

Ta'amiya



Az egyiptomi falafelről, a szárított lóbabból  készült ta'amiyaról már született bejegyzés, ez a mostani a friss lóbabból készültről szól (ilyet kóstoltunk Egyiptomban is). A lóbabültetvényem termése kínálta magát, hogy az eredeti verziót is elkészítsem.


 A lóbab hatalmas zöldtömeget ad, ehhez képest a termés mennyisége viszonylag csekély. (Talán ez volt az oka, amiért nálunk takarmányozásra használják inkább, a favizmus, egy öröklődő enzimhiányos betegség valószínűleg nem játszott szerepet ebben.)

A recept tulajdonképpen változatlan, friss lóbabból viszont dupla mennyiség kell a szárítotthoz képest.

Hozzávalók
  • 50 dkg frissen fejtett lóbab
  • 1-2 fej vöröshagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1-2 teáskanál római kömény - ízlés szerint
  • 1 teáskanál őrölt koriandermag
  • bors
  • néhány evőkanál liszt - ha szükséges
  • csipetnyi sütőpor
  • szezámmag - elhagyható
  • a sütéshez bő olaj
A friss lóbabot daráljuk össze a fűszerekkel, formázzunk a masszából kisebb pogácsákat vagy golyókat (ha szükséges, adhatunk hozzá kevés lisztet is). Ízlés szerint megforgathatjuk szezámmagban is, végül bő olajban süssük meg.



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon érdekes recept. Brit földről származó receptekben gyakran találkozom a lóbabbal, sajnos piacon még nem láttam, pedig szívesen kipróbálnám.

Palócprovence írta...

Piacon még én sem láttam nálunk.