Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 02. 21.

Hajtogatott vajas zsemle


Gyermekem vajas zsömlét kívánt, természetesen házi készítésűt. Mit csinál ilyenkor egy anya? Nekiáll dagasztani...


A recept a Mindennapi kenyerünk című könyvből való.

Hozzávalók
  • 45 dkg finomliszt
  • 3 evőkanál cukor
  • csipetnyi só
  • 1/2 zacskó szárított élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 5 dkg vaj + 5 dkg a kenéshez
Az egyik 5 dkg vaj kivételével a hozzávalókból kelt tésztát készítettem, kidagasztottam, megkelesztettem. Jó ujjnyi vastagra kihúzogattam a tésztát és egy nagyobb bögre szájával (lehet nagyméretű pogácsaszaggatóval is) korongokat szaggattam belőle. Megkentem őket olvasztott vajjal, de előtte behasítottam a korongok közepét egy késsel. Félbehajtva sütőlapra sorakoztattam valamennyit és kívülről is vajkenetet kaptak. Előmelegített sütőben, 200 fokon 16 perc alatt sültek meg.

10 megjegyzés:

ManóAnyó írta...

A gyermek kívánsága mindenekelőtt :) Nagyon jól néznek ki!

Palócprovence írta...

:)) Köszi!

duende írta...

Hú, szuperek a kis zsömikéid! Megkívántam...

Palócprovence írta...

:)) Sajnos, erre csak egy megoldást tudok...

Limara írta...

Gyönyörűek, mosolygósak! :))

Palócprovence írta...

Köszönöm! :))

erős ildikó írta...

Nagyon étvágygerjesztőek! Bizony, számít a külcsín, nem csak a belbecs...

Palócprovence írta...

Így igaz, sokszor a külcsín nélkül nem kíváncsi senki a belbecsre...

Julcsi írta...

Ez a kedvenc kenyérsütős könyvem. Ezt is próbáltam, de az én kedvencem a rongyos ka>*lács. Egyszer nem volt kedem külön beletenni az aszalt szilvát és egyből a dagasztógépbe tettem a gyümölcsöt is. A végeredmény? Egy aszaltszilva ízű, "teljes kiőrlésű lisztből" készült kalács:)

Palócprovence írta...

Pont múltkoriban nézegettem a receptjét, most már biztos kipróbálom. :)